کد خبر: 1222623
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
کارشناس انرژی در گفتگو با «جوان» مطرح کرد

یک کارشناس انرژی معتقد است: تسهیل در صدور مجوز بهره‌برداری از میادین مشترک از سوی بخش‌های غیردولتی با ورود سرمایه‌گذاری خارجی و فناوری‌های مدرن در بخش نفت و گاز ایران، فرصتی متحول‌کننده برای ارتقای رقابت‌پذیری و بهره‌وری صنعت انرژی کشور است که خروجی آن توسعه بازار‌های صادراتی نفت و گاز کشور خواهد بود. 
سجاد اعیانی، کارشناس انرژی در گفتگو با «جوان» با اشاره به نقش کلیدی بخش صنعت نفت و گاز و لزوم تسهیل مشارکت شرکت‌های غیردولتی و جذب سرمایه و تخصص خارجی در توسعه میادین مشترک نفت و گاز گفت: صنعت نفت و گاز نقشی حیاتی در اقتصاد ایران ایفا و به عنوان منبع کلیدی درآمد، اشتغال و درآمد‌های ارزی عمل می‌کند. ادغام سرمایه‌گذاری خارجی و فناوری‌های مدرن در اکتشاف و استخراج منابع نفت و گاز، ظرفیت بسیار زیادی برای افزایش رقابت، بهره‌وری و پایداری بخش انرژی ایران دارد. ایران با شکستن انحصار توسعه میادین نفت و گاز، تسهیل مشارکت شرکت‌های غیردولتی و جذب سرمایه و تخصص خارجی، می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای رشد، نوآوری و گسترش بازار باز و پویایی تجارت انرژی خود را متحول و تقویت کند. 
اعیانی با اشاره به بازگشایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در بخش نفت و گاز ایران با مدل جدید عقد قرارداد توسعه میادین نفت و گاز کشور گفت: مشارکت شرکت‌های خارجی در توسعه میادین نفت و گاز ایران، فرصتی راهبردی برای استفاده از تخصص، سرمایه و فناوری‌های خارجی برای ارتقای کارایی، بهره‌وری و پایداری منابع انرژی کشور است. ایران با شکستن انحصار توسعه میادین و تسهیل در صدور مجوز بهره‌برداری از میادین مشترک از سوی بخش‌های غیردولتی، می‌تواند طیف متنوعی از سرمایه‌گذاران بین‌المللی را جذب، رقابت را تقویت کند و سرعت فعالیت‌های اکتشافی و تولیدی را تسریع بخشد. معرفی سرمایه‌گذاری خارجی نه تنها سرمایه جدید را به صنعت تزریق می‌کند، بلکه انتقال فناوری‌های پیشرفته، بهترین شیوه‌ها و تخصص را تسهیل می‌کند که می‌تواند فرایند‌های عملیاتی را بهینه کند، بازیابی منابع را به حداکثر برساند و عملکرد کلی صنعت را بهبود بخشد. 
این کارشناس انرژی ادامه داد: تسهیل در صدور مجوز بهره‌برداری از میادین مشترک از سوی بخش‌های غیردولتی با ورود سرمایه‌گذاری خارجی و فناوری‌های مدرن در بخش نفت و گاز ایران، فرصتی متحول‌کننده برای ارتقای رقابت‌پذیری و بهره‌وری صنعت انرژی کشور است که خروجی آن توسعه بازار‌های صادراتی نفت و گاز کشور خواهد بود. وی در پایان گفت: ایران با شکستن انحصار توسعه میادین مشترک نفت و گاز کشور، دعوت از شرکت‌های غیردولتی برای مشارکت و تقویت مشارکت‌های انرژی متنوع، می‌تواند راه‌های جدیدی را برای رشد، نوآوری و گسترش بازار، جذب سرمایه، تخصص و فناوری‌های خارجی که موجب توسعه اقتصادی می‌شود، باز و پویایی تجارت انرژی و موقعیت کشور را به عنوان یک بازیگر کلیدی در بازار جهانی انرژی مطرح کند تا از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی برای تغییر بخش انرژی، دستیابی به نوسازی صنعت و تقویت رشد، ثبات و رفاه بلندمدت به نفع مردم و اقتصاد گسترده‌تر استفاده کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار